Savon Noir - marokańskie czarne mydło - skóra oczyszczona na 100%


Mydło potasowe mam już za sobą i tak jak obiecywałam zabrałam się za czarne mydło oliwkowe.
Technika wykonania jest bardzo podobna do mydła potasowego ponieważ Savon Nor również jest mydłem potasowym ale skład tego mydła to 100 % oliwa z oliwek oraz zmielone czarne oliwki.

 Właściwości Mydła Savon Noir:
Tradycyjne mydło używane w zabiegu Hammam, łaźni marokańskiej lub tureckiej, po nawilżeniu ciała łaźnią parową oczyszcza się skórę mydłem Savon Noir rękawicą Kessa ( rękawica wykonywana z koziej wełny), mydło to w połączeniu z delikatnym masażem rękawicą złuszcza i oczyszcza naskórek, pobudza krążenie. Jeżeli nie mamy możliwości zrobienia takiego zabiegu w łaźni parowej można go wykonać w domu, rozgrzewając skórę wcześniej, wmasowujemy delikatnie mydło i pozostawiamy na chwilę na skórze, następnie masując zmywamy wodą, skóra jest dogłębnie oczyszczona (działa jak peeling enzymatyczny) i przygotowana do kolejnych zabiegów np. nawilżających lub natłuszczających jak np.masaż na bazie olejku. Polecam stosowanie tego mydła 2-3 razy w tygodniu nie tylko na twarz ale na całe ciało.



Przepis :
  • 500 g oliwy pomace
  • 50 g wody
  • 120 g gliceryny ( mydło szybciej się nagrzewa)
  • 104 KOH
  • 50 g czarnych oliwek zmielonych
  • 70 g oliwy extra virgin

Wodę wymieszać z gliceryną i dodać KOH, wymieszać bardzo ostrożnie- to jest ług, trzeba pracować w stroju ochronnym !
Oliwę podgrzewamy do około 40 st C, wlewamy ług i mieszamy, masa może się rozwarstwiać ale trzeba miksować aż będzie konsystencji budyniu lub pure ziemniaczane.Wkładamy do nagrzanego piekarnika do 60 st C na około 15 min, lub podgrzewamy w wolnowarze, w tym czasie mydło przejdzie w fazę żelową.
Po około 30 minutach masa będzie przypominała mus jabłkowy, przejdzie w fazę żelową, dodajemy zmielone czarne oliwki oraz oliwę extra virgin. Miksujemy wszystko razem, można dodać olejek eukaliptusowy,nie tylko dla zapachu ale jako naturalny konserwant, ja nie dodawałam, pachnie naturalnie oliwkami. Mydło musi poleżakować około 10 dni.





 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Niebieskie migdały , Blogger