Pierwsze mydło

Zanim powstało moje pierwsze mydło zbierałam informacje na temat tradycyjnych metod wyrabiania mydeł, przeglądałam fora dotyczące mydlanej tematyki, sprawdzałam problemy z jakimi mogę się spotkać przy wytwarzaniu domowego mydła. Interesowały mnie też właściwości takiego mydła, a ponieważ lubię naturalne kosmetyki postanowiłam podjąć wyzwanie i wbrew pozorom nie było to takie trudn
Zebrałam wszystkie potrzebne składniki oraz przybory do robienia mydła, opracowałam prostą recepturę, posługując się oczywiście kalkulatorem mydlany.

PIERWSZE MYDŁO
Skład:
  • olej kokosowy
  • olej palmowy
  • oliwa z oliwek
  • NaOH
  • woda
  • eteryczny olejek lawendowy

Jako formę użyłam drewnianego pudełka na wino, mydło odstawiłam na 24 godziny i przykryłam ręcznikami w ciepłe miejsce i czekałam na efekt końcowy.
Wyciągnęłam mydło z formy, pokroiłam w kostki...niesamowite uczucie:) moje własne mydło wyszło idealne, twarde, bez plam i o delikatnym zapach lawendy.
Nie wiedziałam, że robienie mydła uzależnia. Pierwsze mydełko szybko rozeszło się wśród rodziny i znajomych - teraz czekają na kolejne.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Niebieskie migdały , Blogger