Mydło z glinka żółtą

Ostatnio zaniedbałam mojego nowego bloga mydlanego, a to dlatego, że tak pochłonęła mnie mydlana przygoda. Przy każdej możliwej okazji i oczywiście w wolnej chwili, a tych nie mam zbyt wiele:) próbuję, testuję i wytwarzam nowe mydełka i chciałabym właśnie w miarę na bieżąco podzielić się z wami moimi doświadczeniami. Oczywiście jestem początkująca w tym temacie i zdaję sobie z tego sprawę, ale mam nadzieję że zainspiruję Was do wyrobu naturalnych mydeł.
Kolejne mydełko postanowiłam zrobić z glinką żółtą, która nie tylko pięknie je zabarwi, ale zadziała antybakteryjnie na naszą skórę.
Glinka żółta jest powszechnie stosowana w maseczkach szczególnie do cery tłustej, wrażliwej i trądzikowej, ma działanie oczyszczające i przeciwzapalne, posiada żelazo oraz krzemionkę.
Bardzo praktycznym rozwiązaniem, które zastosowałam w tym mydełku jest sznurek, dzięki któremu można powiesić mydełko na kranie (nie rozmydla się w mydelniczce)


MYDŁO Z GLINKĄ ŻÓŁTĄ
Skład:
  • 400 g oliwy z oliwek( ja dodałam extra virgin )
  • 160 g oleju palmowego
  • 160 g oleju kokosowego
  • 140 g masła shea
  • glinka żółta około 3-4 łyżeczki
  • 240g wody destylowanej
  • 120 g NaOH

 Tym razem nie dawałam olejku zapachowego, chciałam żeby pachniało naturalnie mydłem.
Wyszło jak widać na zdjęciach bardzo fajnie, oczywiście musiało troszkę poleżeć żeby dojrzało, jest dosyć twarde, świetnie się pieni i nie wysusza, ja stosuje do mycia twarzy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Niebieskie migdały , Blogger