Peeling kawowy

Już od jakiegoś czasu chodziło mi po głowie mydełko peelingujace, oczywiście z naturalnych składników. Jesień w pełni, dni coraz krótsze, szaro i deszczowo, coraz częściej wspomagam się kawą, więc postanowiłam zrobić mydło kawowe, które pobudzi intensywnym zapachem kawy, a masaż zmielonymi ziarnami usprawni krążenie i poprawi kondycję skóry.
Do mojego mydełka zmieliłam zatem kawę paloną jak i zieloną, kawa również przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej, wiec taki peeling kawowy możemy stosować przed domowymi zabiegami wyszczuplającymi,  skóra jest oczyszczona ,a peeling szczególnie kawowy poprawia krążenie i koloryt skóry, która wchłania lepiej składniki odżywcze.
Do kawy nie mogło zabraknąć cudownego zapachu cynamonu i goździka, taka mieszanka z pewnością pobudzi nas w długie jesienne wieczory i nie tylko.


 PEELING KAWOWY
Skład:
  • 400 g oliwy z oliwek ( extra virgin )
  • 160 g oleju palmowego
  • 160 g oleju kokosowego
  • 140 g masła shea
  • 240 g wody destylowanej
  • 120 g NaOH
  • kawa zielona zmielona około 1 łyżka
  • kawa palona zmielona około 2 łyżki
  • cynamon mielony  około 2 łyżki
  • olejek goździkowy kilka kropel ( jest dość intensywny)
piszę około, ponieważ możecie dostosować sobie ilość w zależności od upodobań zapachowych, mydełko możne pachnieć intensywnie lub delikatnie, ja dodaję niewiele olejku goździkowego,ale za to więcej cynamonu, kawy proponuję nie za dużo, pierwsze mydełko kawowe, które zrobiłam nie żałowałam kawy i zbyt mocno podrażniało skórę.
temperatura ługu i tłuszczy 43 C
Oczywiście wszystkie dodatki do mydła dodajemy w ostatniej fazie, po zblenderowaniu przed wylaniem do formy i mieszamy dokładnie.


 Zbliżają się Święta, jest to dobry moment na zrobienie takiego mydła, ponieważ musi ono jeszcze około 6 tygodni poleżeć sobie :) Potem trzeba tylko pięknie zapakować i mamy oryginalny, naturalny i praktyczny prezent gotowy :) 




1 komentarz:

Copyright © 2016 Niebieskie migdały , Blogger