Mydło Marcepanowe



Marcepan to jeden z moich ulubieńców w kwestii słodyczy. Ma cudowny smak, ale niestety nie należy do niskokalorycznych produktów :( I tak właśnie powstało mydło marcepanowe - ma cudowny migdałowo marcepanowy zapach. Normalnie zjadłabym to mydło!!!Kolor pudrowy róż uzyskałam przez dodanie niewielkiej ilości glinki naturalnej czerwonej i białej. Jak wcześniej zapowiadałam, jest to moje kolejne mydło z olejkiem rycynowym, dodałam go tutaj w ilości 70 g co jest już wiele lecz mimo to jest twarde, olejek rycynowy świetnie pielęgnuje skórę, a ja zakochałam się w jego pozytywnym działaniu.

MYDŁO  MARCEPANOWE:
Skład:
  • 280 g oleju rzepakowego
  • 220 g oleju kokosowego
  • 40 g masła shea
  • 30 g masła czekoladowego nierafinowanego
  • 200 g oliwy z oliwek extra virgin
  • 70 g oleju rycynowego
  • 120 g NaOH
  • 100 g  mleczka kokosowego
  • 160 g wody destylowanej
  • olejek migdałowy spożywczy
Dzień wcześniej zamroziłam w kostkach mleczko kokosowe, przed zamrożeniem odważyłam odpowiednią ilość według przepisu. Tłuszcze rozpuściłam w odpowiedniej kolejności, czyli najpierw twarde potem dolałam pozostałe, na końcu dodałam olejek migdałowy, można go dodać później, na koniec. Temperatura tłuszczy powinna wynosić około 40-43 st C. Do wykonania ługu użyłam zamrożone kostki mleczka kokosowego, które dodałam wcześniej do wody, a następnie wsypałam do tej mieszanki NaOH. Dzięki temu, że kostki są zamrożone ług nie nagrzewa się tak szybko i łatwiej go schłodzić ciągle mieszając, a co ciekawe przy użyciu mleczka kokosowego cała mieszanka nie nabiera żółtego koloru jak w przypadku użycia mleka lub jogurtu. Ług schładzam do temperatury 40 st C. Następnie dodaję ług do tłuszczy i mieszam, szybko uzyskuje odpowiednią konsystencję, wlewam do formy, odstawiam na 24 godziny i czekam , czekam.... z niecierpliwością na kolejne mydełko, jaki będzie efekt końcowy, czy wszystko poszło zgodnie z planem...Sprawa się wyjaśnia już kolejnego dnia. Udało się jak zawsze. Teraz troszkę poleżakuje i za parę tygodni będzie gotowe do użycia.



3 komentarze:

  1. Wspaniałe mydło, mój faworyt. Mam wrażliwą i suchą skórę i dla mnie jest świetne. Nawilża, myje i pielęgnuje. Zdecydowanie polecam, czekam na następną partię :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Niebieskie migdały , Blogger