Świąteczne mydło Czekolada z Pomarańczą

W koło panuje Świąteczny nastrój, który  mnie również opanował. Czasu zostało niewiele, a przygotowania świąteczne w pełni: pierniczki gotowe czekają aż zmiękną, aniołki pomalowane, mydełka również dochodzą, ponieważ postanowiłam wykonać je odpowiednio wcześniej, żeby miały jeszcze czas na leżakowanie około 6 tygodni (świąteczne porządki zostawiłam sobie na koniec). Gwiazdka zawsze pachniała mi pomarańczą, goździkami i czekoladą, dlatego też moje świąteczne mydełko będzie czekoladowo pomarańczowe.
 
Składniki:
  • 200 g oliwa z oliwek extra virgin
  • 280 g olej rzepakowy
  • 220 olej kokosowy
  • 70 g olej rycynowy
  • 50 g masło karite
  • 20 g masło kakaowe nierafinowane
  • 20 g gorzkiej czekolady
  • 10 ml olejek eteryczny pomarańczowy

  • 120 NaOH
  • 280 woda destylowana
temperatura tłuszczy i ługu około 43 st C

Czekoladę wcześniej rozpuściłam i dodałam parę łyżek rozpuszczonego masła kakaowego, odlałam trochę gotowej masy mydlanej, wymieszałam ją z czekoladą, do formy wlałam masę mydlaną, następnie czekoladową, szybko zgęstniało więc nie wyszły mi wzorki jakie chciałam (bardziej przypomina zebrę)
Olejek pomarańczowy dodałam do gęstniejącej masy mydlanej bez czekolady.
Mydełko leżakuje już 3 tygodnie, więc na Święta będzie gotowe. Pachnie cudnie:)




2 komentarze:

  1. już je mam i jest wspaniałe. Zapach typowo świąteczny. Zamawiam na prezenty dla najbliższych pod choinkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję,cieszę się,że Ci odpowiada :)) Niebawem szykuję następną partię :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Niebieskie migdały , Blogger