Najlepszy sernik z brzoskwiniami

Co roku obiecuję sobie, że przygotowania do Świąt zacznę wcześniej, żeby nie było na ostatnia chwilę. I jak co roku nie udaje mi się to, po raz kolejny jestem opóźniona :) W tej całej bieganinie przydałoby się wrzucić coś świątecznego na bloga. Dlatego też mam dla was dość szybki, a do tego sprawdzony i najlepszy przepis na sernik- dla tych którzy, tak jak ja są jeszcze spóźnieni :) W przepisie jest ser biały 3 krotnie zmielony, ale możecie go z powodzeniem zastąpić gotowym serkiem z wiaderka, zamiast brzoskwiń możecie dodać wiśnie lub rodzynki.


Składniki na ciasto:
forma 35x26 cm
  • 1,5 szklanki maki orkiszowej jasnej
  • 0,5 szklanki cukru pudru
  • 100 g miękkiego masła
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
Wszystkie składniki wymieszać razem i zagnieść ciasto.
Podzielić na dwie części, jedną włożyć do zamrażarki, drugą rozwałkować i przełożyć do formy na ciasto.

Składniki na masę serową:
  • 1 kg sera białego
  • 5 jaj
  • 100 g miękkiego masła
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • puszka brzoskwiń
Wykonanie:
Ser biały zmielić w maszynce trzy razy.
Do masy serowej dodać cukier, masło i żółtka, utrzeć całość ( ja to robię w makutrze, starym sposobem)
Następnie dodać mąkę ziemniaczaną, wymieszać.
Ubić białka na sztywną pianę i delikatnie połączyć z masą serową.
Brzoskwinie pokroić w kostkę i połączyć z całością.
Całość wlać do blachy na nasz spód, następnie zetrzeć na tarce drugą połowę ciasta z zamrażarki i posypać wierzch sernika.
Włożyć do nagrzanego piekarnika i piec około 40 minut w temperaturze 160-180 st.C
Smacznego kochani!

3 komentarze:

  1. Sernik, ciemne ciasto i moje ukochane brzoskwinie-połączenie idealne :) MOja mam to ciacho robi, czasem z wiśniami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. czy musi być mąka orkiszowa nie może byćtortowa?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Niebieskie migdały , Blogger