AIP Gofry bananowe z musem jabłkowym (bez jajek, glutenu, cukru, mleka) idealne na śniadanie

Początki na protokole autoimmunologicznym nie były łatwe. Mam na myśli wymyślanie śniadań oczywiście. Już przed przejściem na AIP wykluczałam powoli ze swojej diety gluten, więc nie doznałam szoku kanapkowego.
Dla osób, które zazwyczaj na śniadanie jedzą pieczywo takie nagłe przestawienie się rzeczywiście musi być niewyobrażalne. Koniec z bułkami, tostami, płatkami z mlekiem, omletem i jajecznicą...
Robiłam  wcześniej owsianki w każdym możliwym wydaniu. Z płatkami owsianymi, jaglanymi, orzechami, migdałami, żurawiną, na mleku roślinnym z kawałkami jabłek albo innych owoców. Uwierzcie mi kombinacji jest wiele, a najedzona byłam po uszy :) 
Już wtedy dieta bezglutenowa wymagała ode mnie kreatywności. Teraz wkroczyłam na nowy poziom. Dieta AIP jest dla mnie wyzwaniem. Wyzwania zawsze były dla mnie czymś ekscytującym. Podejmij nowe wyzwanie, nie bierz diety AIP jako przymus i okrojony jadłospis, ale jako coś co cię wzmocni nie tylko zdrowotnie, ale i psychicznie. Nowy styl życia wyzwoli w tobie pomysłowość i kreatywność. Wbrew pozorom doświadczysz zupełnie nowych smaków, dieta autoimmunologiczna na pewno nie jest monotonna- jarmuż, topinambur, karczoch, bataty, plantany...
Oprócz tego jedząc swoje potrawy będziesz dumny/a, że przygotowałeś je własnoręcznie i miał/a pewność, że są w 100 % zdrowe. Bierz wszystko co spożywasz za lekarstwo (to mnie zawsze przekonuje do batatów, które są jak dla mnie trochę za słodkie). 
Jeśli jesteś równie zakręcony na punkcie zdrowego odżywiania jak ja weźmiesz AIP jako ekscytujące wyzwanie. Jeśli jesteś mięsożercą też nie powinieneś narzekać, bo mięsa na pewno ci nie zabraknie. A jeśli nie specjalnie kręci cię nowy styl życia uświadom sobie, że to jedzenie na prawdę leczy, sam z resztą zauważysz zmiany na lepsze także w samopoczuciu (m.in. wyższy poziom energii- jak dla mnie nieziemsko, bo wcześniej ciągle funkcjonowałam na spowolnionych obrotach). 
Odbiegłam trochę od tematu, ale mam nadzieję, że udało mi się ciebie choć trochę zachęcić do nowych zmian. Dzisiaj na śniadanie polecam ci gofry- zamiast jajek dodałam banany, które sklejają ciasto i nadają mu słodki smak.

Przepis na 3 mini gofry, dla mnie to wystarczająca ilość, jeśli chcesz więcej po prostu podwój liczbę składników.

Skład:
  • 1 duży banan
  • 2 łyżki tapioki
  • 2 łyżki mąki kokosowej
  • 1 łyżka smalcu lub innego tłuszczu dozwolonego na AIP
  • 1/4 szklanki mleka kokosowego
  • 1 jabłko
  • cynamon
Obierz banana i zgnieć go na papkę. Dodaj do niego mleko kokosowe, tłuszcz, tapiokę i mąkę kokosową. Całość dobrze wymieszaj i upiecz na swojej gofrownicy.
Obierz jabłko ze skórki i pokrój w drobną kostkę, przysmaż aż zmięknie i dodaj trochę cynamonu.
Ciepłe gofry lubię oczywiście podawać z ciepłym musem jabłkowym :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Niebieskie migdały , Blogger